خواهران قرآنی صفی آباد به جمع همراهان کانون مسجد در "خانه های نور" پیوستند
خواهران قرآني صفي آباد به جمع همراهان کانون مسجد در "خانه هاي نور" پيوستند

خواهران قرآنی صفی آباد به جمع همراهان کانون مسجد در "خانه های نور" پیوستند

نشست قرآني فعالان فرهنگي و مسجدي شهر تازه تاسيس صفي آباد؛ به خواهران کانون فرهنگي هنري "محراب" مسجد امام رضا عليه السلام و با حضور دکتر تقي صادقي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي برگزار شد.
شناسه خبر : 61538 تاریخ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۴:۲۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ طرح استانی "خانه های نور" و  ساماندهی و ارتقاء محافل و دورهمی های قرآنی خانگی، با حضور دکتر«تقی صادقی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، در شهر تازه تاسیس صفی آباد و در جمع اهالی مسجد این منطقه تبیین شد.

 

«تقی صادقی»، در این نشست که به همت واحد خواهران  کانون فرهنگی هنری محراب  مسجد امام رضا علیه السلام و نیز ستاد نماز جمعه  صفی آباد  برگزار شد، به اهمیت نقش مسجد و اولویت مسجد محوری در برنامه ها پرداخت و  رویکرد بازگشت به مساجد و رونق شبانه روزی خانه های خدا را مورد توجه و اولویت اصلی حوزه فرهنگ و هنر نام برد.

وی ضمن حمایت از برنامه های ارزشمند و طرح های اثرگذار مسجدی، توجه به  فعالیت های قرآنی و رونق بخشی به این حوزه محوری با تدوین و اجرای طرح "خانه های نور" را توضیح مختصری داد و افزود: در تلاشیم  با همراهی کانون های فرهنگی هنری مساجد در 300 نقطه استان این طرح اجرا شود.

وی در توضیح بیشتر افزود: فعالیت ها با رونق بخشی به محافل قرآنی خانگی در  چهار  سطح  روخوانی، روانخوانی، تفسیر و  نیز تجوید شاهد تربیت قاریان و حافظان قرآنی باشیم و نتیجه  آن را در برگزاری مسابقات قرآنی و معرفی استعدادهای جدید  در این زمینه شاهد باشیم.

 

«حسین هلاکویی»، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسفراین و بام و صفی آباد نیز در این نشست حاضر بود و نکات اجرایی لازم را برای حاضران بازگو کرد.

گفتنی است؛ در این نشست فعالان قرآنی و مدیران کانون های مساجد حاضر ضمن ارائه نقاط نظر و پیشنهادات، خواستار حمایت بیشتر از فعالیت های فرهنگی با محوریت مساجد شدند.

 

پایان/